
Conform studiului Deloitte “Global Outsourcing Survey”, din 2018, 84% dintre companii, la nivel global, au initiat discutii, au condus un program pilot sau au implementat solutii de externalizarea serviciilor IT. Acelasi studiu arata ca 93% dintre organizatii considera sau au adoptat solutii cloud.
Serviciile IT continua sa fie cel mai frecvent externalizate, cu o pondere de 74% dintre companiile respondent, majoritatea preconizand o crestere strategica a oportunitatilor de externalizare in domeniu.
Tendinta de externalizare a serviciilor IT este in continua crestere, in 2018 fiind estimat aproximativ 958 miliarde de dolari pentru cheltuieli servicii IT, in intreaga lume. Pentru anul 2019 se estimeaza cheltuieli de 1.030 miliarde de dolari, conform statistica.com. De la an la an, se preconizeaza o crestere de 5.5% a cheltuielilor cu externalizarea serviciilor IT, la nivel global.

Externalizarea este o practica de business prin care sarcini sau functii ale companiei sunt delegate unei terte parti, externe organizatiei. Putem spune ca, este o subcontractare catre furnizori externi a unor activitati din cadrul companiei.
In cazul functiei IT, externalizarea poate cuprinde intreaga functie sau parti bine definite ale acesteia, cum ar fi solutiile de management si monitorizare (monitorizare infrastructura, management incidente, endpoint manager) sau solutiile de securitate (securitatea email, detectare antifrauda, patch management).
In mediul tehnologic de astazi, externalizarea IT include: externalizarea infrastructurii, externalizarea aplicatiilor si externalizarea relatiilor cu furnizorii de software, infrastructura si platforme de servicii, precum serviciile cloud.
Externalizarea functiilor IT este o solutie eficienta pentru o serie de provocari operationale de business cat si a celor tehnologice, avand o multime de avantaje, dar si riscuri.
O externalizare, executata profesional, ofera companiilor un avantaj competitiv, optimizand costurile si tranformand modul in care organizatia functioneaza, aceasta devenind mai eficienata si mai agila.
Business case-ul externalizarii serviciilor IT este diferit de la o companie la alta, dar beneficiile sunt in mare parte aceleasi:

Desigur, exista si riscuri in procesul de externalizare a serviciilor IT. La selectarea furnizorului pentru serviciile externalizate, principalele preocupari ale decidentilor sunt:
Multe companii recunosc ca externalizarea functiilor secundare, automatizarea si incorporarea tehnologiilor de varf, le va ajuta sa devina mai agile, mai eficiente, sa creasca productivitatea, sa castige avantaj competitiv, ceea ce va duce la o crestere semnificativa si penetrarea pietelor noi.
Decidentii business-urilor inteleg ca abilitatile castigate prin externalizare sunt mai eficiente din punct de vedere al costurilor si mai scalabile, decat dezvoltarea acestora intern. Luand toate aceste aspecte in considerare, trendul externalizarii serviciilor IT este un efect organic al schimbarilor in mediul de business si, implicit, al nevoilor companiilor.
Presiunea volumului de solutii existente pentru externalizarea serviciilor IT nu face munca de zi cu zi a departamentului IT mai usoara.
De aceea, oferim pachete de servicii specifice nevoilor organizatiei dvs., cu focus pe activitatile si task-urile, care, odata externalizate, vor permite departamentului IT si managerilor sa se concentreze pe creare de valoare si task-urile prioritare pentru obiectivele organizatiei.
Noi, la Power Net, ajutam organizatiile sa creeze infrastructuri IT performante, dimensionate corect, scalabile, agile si care raspund nevoilor afacerii.
Imaginati-va ca aveti acces 24/7 la o echipa de experti IT cu un tarif lunar fix!
Contactati-ne acum, iar expertii Power Net va pot ajuta prin consultanta specializata si solutii de implementare.
2 Comments
Unde aveți publicată oferta de prețuri pentru aceste servicii? M-ar interesa o colaborare.
Ne puteti contacta la sales@power.ro pentru mai multe informatii.