Fenomenul digitalizarii in Romania de azi, nu se consolideaza in baza unei strategii gandite anterior, ci prin forta unei nevoi de supravietuire si de continuitate pe care o manifestam in orice domeniu. Acest lucru este certificat si in studiul referitor la digitalizare v2.0 din care aflam ca 45.5% dintre respondente nu au inca o strategie de digitalizare. Pornind de la aceasta abordare macro si mergand pana la end-user, am observat ca multi oameni in varsta, profesori, doctori, elevi, agricultori sau functionari publici nu se simteau confortabil in mediul digital, pentru ca lucrurile mergeau intr-o inertie confortabila; dar cand nevoia a devenit mai presus decat rutina folosirii anumitor metode, bunicii au invatat sa faca apeluri video sau teleconferinte, profesorii au invatat sa foloseasca platforme digitale, copiii au invatat sa aiba rabdare si sa vorbeasca pe rand, platile de taxe, impozite si chiar “intretinerea” s-au putut face online, ca si majoritatea cumparaturilor. Si iata cum o situatie de criza ne forteaza sa evoluam, pana si pe cei mai incapatanati si rezistenti la schimbare dintre noi.
Desigur ca pe langa o resetare mentala si o disponibilitate de a accesa si folosi mediul online este nevoie de investitii in tehnologie. Aceasta transformare digitala este in curs de ceva ani, dar aceasta criza va accelera nevoia companiilor si a consumatorilor de orice fel de a se adapta si de a avea solutii functionale, facile si eficiente. Conform studiului efectuat de PowerNet, digitalizarea v2.0 este asociata cu un set de beneficii considerabile, cele mai importante fiind: eficienta operationala crescuta (91%), simplificarea proceselor si masurarea performantelor (82%) si reducerea costurilor (73%). Nu in ultimul rand digitalizarea ofera transparenta, trasabilitate si promptitudine.
Cu toate acestea există încă aspecte care trebuie să fie rezolvate pentru implementarea automatizării pe scara mare. Studiul ne arata ca folosirea solutiilor de automatizare a proceselor este imbratisata momentan doar de 45% – este o cifra care ne arata cat de mari sunt oportunitatile de adresat in acest domeniu. Cel mai ilustrativ exemplu se referă la încrederea în securitatea și integritatea datelor. Atunci când furnizează informatii interne, de multe ori confidentiale, companiile vor să se asigure că informația e pe mâine bune și că e utilizată în condiții de securitate maximă. De aceea companiile trebuie să folosească sisteme de securitate avansată pentru a le proteja împotriva atacurilor cibernetice.
Daca semnaturile digitale sunt adoptate in proportie de peste 50%, managementul de arhivare electronica a documentelor are o penetrare de doar 18%. Complexitatea experienţei de utilizare, lipsa de încredere şi indisponibilitatea serviciului sunt obstacole care îi împiedică pe consumatorii români să recurgă la servicii digitale atunci când au nevoie de respectivele servicii. Ne concentram pe solutii specifice care sa vina in intampinarea necesitatile actuale de digitalizare v2.0 ale clientilor nostri.